torsdag 7 juni 2012

Föreläsningar

För några dagar sedan lyssnade jag på en föreläsning på Youtube som handlade om relationer mellan man och kvinna. För att få ett förhållande att fungera, så det första man måste göra i förhållandet är att acceptera varandras olikheter. När man sedan har lärt sig att leva med varandras olikheter kan man gå vidare i förhållandet. Nummer två är kärleken. Kärleken är viktig för att hålla förhållandet i liv. Jag för min egen del kan tycka att kärleken är första prioritet och det är säkert några som reagerar när de läser detta inlägg,men jag vill då påpeka att detta inlägg handlar om hur man får ett förhållande att hålla. Idag lyssnade jag på en annan föreläsning SMART - effektiva strategier för att forma ditt liv, föreläsare Mikael Esselius. Vad jag kan förmedla från denna föreläsning är budskapet, att det inte är försent att förverkliga dina drömmar vid en ålder av 40-45år. Viktigt är också att ta vara på tiden, på en kvart hinner du att göra många saker. Söker du jobb? Bygg upp en relation med den arbetsgivare som du är intresserad av att arbeta hos (ansökan,återkommande telefonsamtal och besök). Var inte rädd för att ta kontakt med främmande människor, skapa relationer och kontaktnät.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar