tisdag 26 juni 2012

Framsteg i politiken

Idag har jag varit på möte med Socialdemokraterna i Mark. Dagens samtalsämne handlade om äldreomsorgen, det var ett givande möte.
Innan vi skildes åt pratade jag med en person som arbetade som lärare på Viskadalens Folkhögskola. Han berättade under mötet, att skolan skulle starta upp en välfärdsutbildning och som kan vara till intresse för de som ej har politiska uppdrag. Detta snappade jag naturligtvis upp, då ett av mina långsiktiga mål är att börja arbeta politiskt.
När jag samtalade med läraren framkom det att kursen ingår i ett forskningprojekt. Jag anmälde mitt intresse för att delta i detta forskningsprojekt.
Under kursens gång kommer vi att delas in i grupper och samtala kring vissa frågor. Målet är sedan att vi skall kunna arbeta med dessa frågor politiskt.
Jag känner att detta kan jag inte tacka nej till, måste tillvarata alla chanser jag får till personlig utveckling inom politiken. Det skall bli spännande att se vad resultatet leder till.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar