torsdag 14 juni 2012

Toastmasters

Jag har genom en vän fått inbjudan att gå med i föreningen Toastmasters. Toastmasters är en förening för kommunikation (ledarskap m.m.).Vid träffarna sitter du med som publik eller håller i en kortare föreläsning, sedan görs en värdering av varandras tal.
Den 19 Juni skall Toastmasters ha en sommarfest som jag har tackat ja till. Jag känner bara en som är med i föreningen, så jag skall i princip gå på en fest utan att känna en enda människa. När det gäller kommunikation med nya människor så ser jag inga hinder, jag har lätt för att prata med personer som jag inte känner. Det är klart att det blir en liten utmaning att ge sig in i det okända, men jag ser fram emot det och tycker att det skall bli spännande.
Jag har länge efterlyst en väg att gå för att utvecklas och är tacksam för känna Mikael som är med i Toastmastes, han visade mig vilken väg jag skall gå (omedvetet).
Vad jag är intresserad av att utveckla just nu är att bli en duktig föreläsare/talare. Jag har så länge jag kan minnas haft problem med nervositet i samband föreläsningar m.m. Innerst inne är jag också medveten om hur långt jag kan gå om jag blir bättre på att förmedla information och jag vill inte vara nervös (då detta kan förstöra min personliga  utveckling inom olika områden). Fortsättning följer......



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar