måndag 11 juni 2012

En helg med födelsedagsfirande

I lördags eftermiddag åkte vi till Mullsjö för att fira Anders vän Linda som har fyllt 40år. Linda är en enastående kvinna tycker jag. Hon har bl.a. fibromyalgi m.m vilket inte gör hennes vardag så lätt. Varje år när hon fyller år har hon öppet hus hemma. Linda vill inte att man åker ifrån henne och är hungrig och det kan jag säga att det gör man inte. Det här året hade hon bakat 24 sorters kakor, blåbär, hallon, vinbär, jordgubb- och äppelpaj, egen vaniljsås, hemgjord saft flera sorter, lakos- och glutenkakor m.m. Hon är minst sagt otrolig, jag förstår inte att hon orkar med detta bakande.
Kvällen avslutas varje år med grillning och här det inte heller några små mänger mat vi pratar om. Något som jag kan rekommendera som Linda bjöd på är grillad champinjon med brieost och kryddor (läggs i en förpackning), det var riktigt gott.
Jag pratade bl.a. med Lindas mamma om mat, hon rekommenderade att vi skulle köpa Willys fiskburgare och sedan blanda i wokgrönsaker och grädde. Det blir jättegott och är enkelt att göra. Det är inte säkert att dessa fiskburgare finns i alla Willysbutiker.
Vi åkte ifrån Linda vid niotiden på kvällen så vi var hemma sent denna kväll.
På söndagen firade vi min dotters födelsedag, hon fyllde 14 år i torsdags. Vi hade ett ett enkelt kalas hemma då hon redan hade firat sin födesedag med sina vänner. Detta år valde hon att bjuda på glassbuffé och sedan avslutades kvällen med biobesök.

1 kommentar:

  1. Men se där ja,första bilden i bloggen.O den blir SÅ mycket bättre o roligare o läsa då.

    SvaraRadera