onsdag 20 juni 2012

Toastmasters Sommarfest

Vilken härlig kväll det blev. Festen inleddes med mingel och sedan ett kortare årsmöte. Kvällen blev inte riktigt som jag hade föreställt mig, det blev till det bättre. Vilka underbara människor att få utvecklas med. Jag hade inte räknat med att festen skulle bestå i så mycket lek, spex och skratt, det blev en glad överraskning.
När första talet skulle hållas ville Susanne att vi skulle leka i stället. Vi fick sätta oss ner, två och två med ryggen vänd emot den andres rygg. Den andre personen fick sedan en teckning i sin hand. Den som hade teckningen berättade sedan till den andre hur han/hon skulle rita och detta under tid.
Jag kan säga att denna lek var inte lätt, jag gjorde misstaget att fundera på vad teckningen föreställde. Jag pratade med Annitta efteråt om hur jag tänkte, och hon sa till mig att jag skulle bara rita det hon sa till mig, inte fundera.
Kvällen fortsatte med "Gäster med gester" där olika personer blev tilldelad lappar med olika budskap. Han/hon skulle sedan förmedla budskapet till oss andra via sitt kroppsspråk, och vi andra skulle då gissa vad som stod på lappen. Detta skedde också under tid, den som fick kortaste tid vann. Det var nog länge sedan jag skrattade så mycket, de var alla så otroligt duktiga.
Senare under kvällen serverades det mat och fika och därefter fortsatte festen med något som hette "Table Tobics". Under temat Table Tobics tog olika personer upp ämnen som Eurovision (också med spex), magi, Harry Potter och Twilight m.m. När personen samtalade om sitt ämne avslutades det med en fråga, vilket bidrog till att talaren blev avlöst av en annan talare. Jag blev tillfrågad om att komma upp men tackade nej.
Under senkvällen kvällen bjöds det på sommartal och en annan deltagare gick också upp och sjöng för oss andra. Hon menade på det var inte så noga med hur det lät, utan principen att hon gick upp och sjöng. Efter ha avslutat sången fick hon stående ovationer och man såg på henne hur hon sprudlade av lycka och glädje, för att ha vågat att genomföra detta. Hon var fantastisk, hon fick mig att längta tills den dag jag når en sådan utveckling.
Det sista vi gjorde innan vi skildes åt var att sjunga Idas sommarvisa. Avslutningsvis vill jag bara säga att jag tycker att det blev en minnesvärd kväll och som jag kommer att bära med mig länge, är så glad över jag har fått träffa dessa underbara människor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar