måndag 4 juni 2012

Naturen

För några år sedan var jag och mitt ex i Nordkap och jag älskade verkligen naturen där, utsikten över havet m.m. Norrmännen rekommenderade faktiskt att vi skulle åka till Lofoten i stället. Jag har ett annat favoritställe och det är Ale Stenar, Smögen tillhör också en av favoriterna. Min pappa pratade alltid om Jersey, så jag har lovat mig själv att jag en dag skall åka dit för att ta reda på vad pappa gillade med just Jersey. Jag har tittat en del i pappas kort och han är nog lite som jag, älskar utsiktsplatser, vacker natur och havet. Pappa tillbringade mycket tid ute på sjön, fiskade o.s.v. Jag har många roliga minnen när han prövade fiskelyckan och det inte riktigt gick som han hade tänkt sig. Jag är glad över bilden som jag har hittat idag på Blogger(min mall), den får att tänka tillbaka till alla underbara platser som jag har besökt, och pappa. Den kännetecknar också mig, för vem jag är. Den känsla jag får inom mig när jag får uppleva dessa underbara platser går inte att beskriva, för mig är det magiskt. Mallen till bloggen får också mig att längta till sommaren och en undran väcks för vad jag kommer att få uppleva denna sommar.

2 kommentarer:

  1. Bloggen blev klart mysigare o mera personlig nu.
    Roligare att läsa.Saknar dock lite bilder *host* i dina inlägg...

    Naturen o speciellt vatten är mitt element. Sover som bäst då det regnar o jag älskar o sitta o titta på vatten. Älskar o åka båt.
    Så jag förstår dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Annica! Jag tycker som du att den blev mer personlig, är jättenöjd. Jag bara älskar denna bild......

      Radera