onsdag 20 juni 2012

En underbar dag

Här i Skephult är det strålande väder, är precis inkommen ifrån en springrunda i skogen. Det var jättevarmt ute och jag njöt av att få vistas ute i naturen och känna alla dofter, höra bäckar rinna m.m. Emellanåt gick jag och lät tankarna fara tillbaka till gårdagen. Jag skulle vilja ge några råd och tips som jag snappade upp ifrån gårdagens konvsersationer.

1. Om du vill lära dig ett språk bättre, lyssna på cd-skivor (ex. på engelska)
2. Det är vetenskapligt bevisat att du tänker bättre vid utevistelse (t.ex att gå en promenad)
3. Söker du utbildningar eller kurser på nätet men har svårt att hitta någon som du är intresserad av? Gå in på studera.nu.

Den resterande dagen tänker jag spendera ute, tillsammans med en bok. Jag har läst böcker så länge jag kan minnas. Under sommartid blir det nog att jag läser mera, eftersom jag i regel brukar vara barnledig några veckor under sommaren. Min son åkte igår apropå barnledighet (dottern åkte för några dagar sedan).
I helgen skall vi åka till Varberg med husvagnen, så när värmen har lagt sig har jag tänkt att jag skall städa ur husvagnen.
Hoppas att ni andra har en lika underbar dag som jag, och att ni får njuta av allt som sommaren har att erbjuda.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar