fredag 1 juni 2012

Pollenallergi/ Pollen allergy

Jag har haft pollenallergi så länge jag kan minnas. Främst är det björken som jag reagerar på. Men jag tror att allergin kan ha blivit sämre de sista åren. Jag läste i en tidning på apoteket, att det milda klimatet som vi har i Sverige, kan bidra till att pollensäsongen har förlängts med några veckor. Det kan jag nog hålla med om, för vissa somrar känns det som att pollensäsongen aldrig går över. För den som har pollenallergi så är det jättejobbigt. När jag känner att gränsen är nådd (utmattad, orkeslös m.m.) så tar jag injektion. Jag har idag varit iväg till vårdcentralen för injektion. Jag tar inte spruta varje år, det beror helt på hur jag mår. Man skall inte ta för mycket sprutor då det kan skada skelettet (benskörhet). Då jag har problem med att lätt gå upp i vikt, så vill inte jag ta vilka sprutor som helst. Den spruta som jag tar och som fungerar på mig på alla plan, heter Celeston Bifas 6mg/ml (kortionsonspruta). Den ger effekt ganska omgående. Jag har ibland funderat på om jag skall pröva att vaccinera mig mot allergin. Jag har också fått rådet att gå till en homeopat för behandling av allergin. Vi får se hur det blir, i vilket så känner jag en som har varit iväg på en sådan behandling och hon har idag inga större problem med allergi. I have had pollen allergy so long I can remember. In front is the birch that I reacts on. But I believe that the allergy can have become the the poorer last years. I read in a newspaper on the pharmacy, that the mild climate that we has in Sweden, can to contribute to that the pollen season has been extended with some weeks. It can I enough agreewith about, for certain summers feels it that that the pollen season never abates. For it as has pollen allergy so is the very bothersome. When I know that the boundary is reached (whacked, strength solve m.m.) sow takes I injektion. I has today been away to the health care centre for injektion. I do not take needle each year, it depends entirely on how I feel. One will not take too much needles then it can damage the skeleton (benskörhet). Then I have problems with to easily to goup in weight, sow do not want to I to take which needles that entire pcs. The needle that I take and that function on myself on all levels, is called Celeston Bifas 6mg/ml (kortionsonspruta). It gives effect quite immediate. I has sometimes speculated on if I will examine that vaccinera me against the allergy. I has also got the council to go to one homeopat for treatment of the allergy. We sheep see how it becomes, in what so knows I it that has been away on such a treatment and she has today no bigger problems with allergy.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar