lördag 5 maj 2012

Arbetet med altanen fortsätter/The work with the terrace continues

Arbetet med vår altan fortsätter. Igår var vi på Jula i Partille. Anders köpte rotationslaser. Den skall hjälpa till att få plintarna på rätt plats.
Själv är jag fortfarande i planeringsfasen för mitt nya trädgårdsland.Vi besökte också blomsterlandet i Partille. Jag fick rådet att inte plantera något under trädet som är planterat i trädgårdslandet. Anledningen till det är att trädet har grenar som hänger ner, kommer då att skymma ev. blommor o.s.v. Jag fick också rådet om ha brett avstånd emellan träd och blommor.
I ytterkanten på trädgårdslandet är det tänkt att jag skall lägga sten. Stenen kommer att vara platta för att underlätta vid gräsklippning.
Idag är det jobbdags igen då jag har varit sjuk i en vecka (virusinfektion).

The work with our terrace continues. Yesterday, we were on Jula in Partille. Anders's bought rotationlaser. It will help to may the plinth on correct place.
Alone is I still in the planning phase for my new garden country. We visited also the flower country in Partille. I got the council to not to set something during the tree that is set in the garden country. The reason to it is that the tree has areas that hang down, then will get dark any. flowers o.s.v. I got also the council about have spread distances between trees and flowers.
In the winger edge on the garden country is it intended that I will put stone. The stone will be flat in order to facilitate at lawn mower.
Today, it is job day again then I have been having a propensity to in a week (viral infection).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar