tisdag 1 maj 2012

Att ta vara på kunskaper/ To take to last on knowledge

Jag har läst och träffat många personer som har det svårt.Vad jag reflekterar över när jag läser främst i forumen är att många kan besvara frågan hur. Många ger förslag på hur samhället bli bättre genom att beskriva hur verksamheter kan förändras, råd och tips till politiker m.m. Många av förslagen tycker jag är riktigt bra.
Samhället måste bli bättre på att fånga upp personer. Det har ni säkert redan läst om (ni som följer mig) att jag vill se förändringar inom detta. Jag har många förslag, förändringar vid rekryteringar (ansökan), torgträffar (som partier håller i), dagverksamheter för alla m.m. Hur många gånger har inte ett företag gjort ett felaktigt val vid rekrytering? Jag tror tyvärr, att det händer allt oftare att företag m.fl. (att de kommer på i efterhand) att man har valt fel person.
Genom åren har jag också träffat många människor och som har blivit uppmärksammad först på äldre dagar. Personen har kanske levt i ett utanförskap under större delen av sitt liv innan någon ser vad den personen/erna går för. Jag tycker att det är synd. Det är en stor förlust på kunskaper som samhället kunde utnyttja på ett bättre sätt. På tv har det tillkommit program där man gör insatser för människor som har det svårt/eller har haft det genom bygglov, Sofias änglar m.m. Tänk om det fanns någon/några som hjälper personer att få fram jobb till någon/några också. Kom och jobba hos mig, jag har fixat jobb till dig.....
Drömma kan man ju alltid göra.

To take to last on knowledge
I have read and many striked persons that have the difficult. What I reflect over when I read most mainest in the forums is that many can respond to the question how. Majority gives proposals on how the society to become better through describing how activities can be changed, advice and advice to politicians m.m. Many of the proposals thinks I am really good.
The society must become better on catching up persons. It has you without doubt already read about (you that follows myself) that I want to see changes within this. I have many proposals, changes wide recruitments (application), square hits (as batches amuses), day activities for everyone m.m. How many aisles do not have a company a done incorrect choice wide recruitment? I believe unfortunately, that it hand everything more often that companies m.fl. (that they come on afterwards) that one has chosen wrong person.
Through the years, I have also many striked people and that have become noticed firstly on older days. The person has perhaps lived in one alienation during the bigger part of your life before someone sees what that person goes for. I think that it is sin. It is a big loss on knowledge that the society could use on a better ways. On TV it has been added programmes where one does initiatives for people that have the difficult/or has had it through planning permissions, Sofia's angels m.m. Intend if there was someone/some that help persons that few forward jobs to someone/some also. Came and to work at me, I have fixed jobs to you .....
Dream can one of course always do.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar