onsdag 16 maj 2012

Utökat utbud på ljudböcker/ Increased ranges on sound books

För ett tag sedan uttryckte sig en person om mig "jag vet inte vad du söker efter". Jag har funderat lite kring detta. Jag är nog lite av en "sökare" som person. Jag har mycket tankar och funderingar som jag söker svar på. Men jag söker också kunskaper av olika slag, allt för att lära mig så mycket som möjligt. Jag är nyfiken på vad livet har att erbjuda, och drar mig därför inte för nya utmaningar. När jag pluggade i höstas sökte jag de böcker som jag behövde som ljudbok, men det fanns inte. Jag saknar ljudböcker som är relaterade till just kunskaper. Jag lyssnar gärna på böcker när jag kör bil, lagar mat, tränar med mera. När det gäller att exempelvis åka bil till jobbet, så kan det göra många timmar tur och retur. Tid som kan utnyttjas effektivt, som till exempel lyssna på en ljudbok (för att lära sig saker o ting). Vi lever i ett samhälle där det råder tidsbrist och stress och det gäller verkligen att ta vara på tiden på rätt sätt. Jag hoppas att det finns någon därute som läser detta inlägg,och som kan bidra till att det blir möjligt att låna ljudböcker som är relaterade till olika kunskapsämnen. Increased ranges on sound books For a while since expressed itself a person about me “I do not know what you look for”. I have speculated little around this. I am enough little of one “applicant” as person. I have a lot thoughts and reflections that I apply for replies on. But I apply for also knowledge of various kind, everything in order to faith myself to sow a lot as possible. I am curious on what life has to offer, and draws myself therefore not for new challenges. When I studied hard last autumn applied for I the books that I needed as sound book, but there was not. I lack sound books that are related to just knowledge. I listen gladly on books when I choir automotive, food repairs, accustoms etc. When it comes to to for example go automotive to the job, sow can it to do many hours trip and return. Time that can be used efficientlely, that for example listening on a sound book (in order to faith itself things o things). We live in a society where it advices lack of time and stress and it applies actually to take to last on the time on correct ways. I hope that there be someone out there that reads this contribution, and that can to contribute to that it becomes possible to borrow sound books that are related to different knowledge matters.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar