måndag 23 april 2012

En helg med firande och trädgårdsarbete

I helgen som va firade vi åter min sambo som har fyllt 40år. Vi fick främmande ifrån Jönköping. Den här helgen var min jobbhelg, så jag blev tvungen att byta bort lördagen för att kunna vara ledig.
På söndagen blev det en del trädgårdsarbete innan det var dags att åka till jobbet. Jag håller på att planerar för ett nytt trädgårdsland, än så länge är det ett litet träd planterat. Det har varit frostnätter så vi väntar på att frosten skall ge sig. Det kan faktiskt vara så att det är dags nu, för det har inte varit någon frost de senaste två tre nätterna. Jag har hört att värmen är på väg och det låter ju lovande.
 Min sambo och sonen höll på med förberedelser inför vår nya altan. Vi har ingen altan, den försvann förra året i samband med dräneringen. Nu är det tänkt att det skall bli en inglasad altan med skjutdörrar och glasfönster. Jag längtar så....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar