onsdag 11 april 2012

Intresse för politik

När jag var tretton år gammal satt jag och min styvfar vid tv på kvällarna och följde nyhetssändningarna. Jag tittade inte på alla men på en del nyheter. Vi diskuterade också politik och samtalen kunde bli häftiga ibland. Min styvfar pratade alltid om Carl Bildt för hur duktig han var och om hur kunnig han var. På morgonen läste jag alltid tidningen innan jag gick till skolan. Väl på plats i skolan räckte jag upp handen och svarade med glädje på presidenters namn m.m. när läraren frågade vilka personerna var som stod på tavlan.
När jag var 21år fick jag mitt första barn och vid 24års ålder mitt andra barn. Om två år är jag 40år och jag känner att jag har kommit in i en fas mitt liv där jag måste börja att tänka på vad jag vill göra med mitt liv. Det blir gärna som förälder att ens egna behov får stå tillbaka lite då barnens behov går först.
Till en början med kommer politiken att vara ett fritidsintresse. Min styvfar sa alltid till mig "en dag kommer någon att se vad du går för" jag har alltid undrat vem det kan vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar