onsdag 13 augusti 2014

Tredje semesterveckan

Jag och familjen åker till Lalandia, Danmark. Vi lämnade Sverige på måndag morgon och kom hem på torsdag eftermiddag. När vi åkte iväg så var det dåligt väder, regnet bara öste ner. Jag funderade på om det skulle förfölja oss, men det gjorde det inte. Vi hade jättefina dagar i Danmark med mycket sol, bad och värme.
Lalandia är ett stort badland som ligger under tak tillsammans med ett antal butiker, restauranger och övriga aktiviteter såsom skridskoåkning, bowling m.m. Mina intryck av Lalandia;
Själva badlandet i sig tyckte jag inte var märkvärdigt förutom vattenrutschkanorna förstås. Något annat som jag la märke till eller tyckte var bra, det gäller restaurangerna. De hade ett bra upplägg på arbetet. Jag kan tänka mig att med deras arbetssätt, så sparar de in en massa tid, men även sådan tid som går åt till att reda upp missförstånd. På Lalandia hade de även en butik som tilltalade mig. Jag kan säga att det händer inte ofta att jag stöter på en butik som jag fattar tycke för direkt, men denna var speciell. Den hade inte bara en massa "krims krams" till bra priser. Artiklarna hade en design som jag gillade och den väckte även något hos mig såsom inspiration, idéer m.m.
Sista kvällen innan vi åkte hem så spelade vi bowling och därefter gick vi en liten strandpromenad. Och det är verkligen något som jag rekommenderar om ni är där! Det är så vackert!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar