måndag 13 augusti 2018

Allmän information Irland

Här kommer några tips/råd gällande vistelse på Irland:

1. När det gäller maten, så serveras lagom stora portioner. När det kommer till hamburgare o.s.v. Dom är små. När du/ni beställer, ta reda på storleken om du/ni är hungriga och vill ha en stor hamburgare o.s.v.
2. Vistelse på pub. För männen rekommenderas öl, Guinness. Jag smakade på den och den är helt okej. Ett tips, när vi var på pubrundan med guide, så serverade de mig öl vid första stoppet/puben. Jag hade dock lite svårigheter att dricka upp allt, smaka är ok men...Guiden gick då och hämtade svartvinbärssaft och då gick den i utan större svårigheter. Jag gillar ju sött hihihihi...På de andra pubarna drack jag irländsk cider. Irländsk cider smakar till en viss del som öl.
3. Utevistelse/promenad. Ha med paraply, en mindre som inte tar plats. Vädret skiftar väldigt, ena minuten är det sol, tio minuter senare regnar det o.s.v. Ha även med plåster om du/ni får skoskav, blåsor på fötterna o.s.v. Det är en onödig utgift att behöva köpa utomlands. Dessutom tar plåster ingen plats i handväskan.
4. Bokning av hotell/boende. Ha koll på storleken/utrymmet i badrummet. Vårat badrum som vi hade var inte speciellt stort. Hade jag haft större proportion på kroppen då hade jag inte fått plats vid toalettbesök o.s.v.

Något som jag bär med mig från pubrundan

Guiden avslutade med att berätta, att det bästa han visste, det var när det var dåligt väder, när det blåste ute (var storm o.s.v.). Det var lika med mysdags, tänd brasa, något gott att dricka, social samvaro o.s.v. Så kan man också se det...ler....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar