lördag 25 oktober 2014

Barnomsorg på obekväm arbetstid

För ett tag sedan fick jag frågan vad jag skulle göra om jag fick möjligheten att förändra Sverige. När jag först fick frågan så kunde jag inte svara, det är mycket. Men i efterhand har jag funderat en del på detta....Min hjärtefråga är "Barnomsorg på obekväm arbetstid". Det är fråga som jag skulle driva hårt. Jag menar på att det måste finnas barnomsorg på obekväm arbetstid. 
Det finns dem som säger att det kan bli långa pass för barnen o.s.v. Här tycker jag att det är viktigt att se över utvecklingen i samhället. Gynnar det samhället positivt eller negativt? Vilket är bäst för samhällets utveckling barnomsorg på obekväm arbetstid/dagtid? I denna fråga så finns det många TRYGGHETSASPEKTER ATT TA HÄNSYN TILL......därför väljer jag alternativ 1.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar