onsdag 3 juli 2013

Ladda upp tidningar/ Upload newspapers

Jag har tidigare efterlyst fler ljudböcker (fakta m.m.). Nu till något annat som jag saknar....Att kunna ladda upp en tidning och sedan välja det avsnitt som man vill lyssna på (inte läsa). Idag finns möjligheterna redan....i begränsad omfattning (för de som är blinda o.s.v.)
Vad jag är ute efter utveckling av tekniken. Att man kanske inte bara konstruerar en tidning att lyssna på för dem som har funktionshinder, utan även till dem som vill lyssna d.v.s. ALLA (gäller främst situationer där du inte kan komma åt en dator, läsa tidningen o.s.v. (exempelvis vid bilkörning).
Med utvidgade möjligheter, så tror jag, att det leder till fler "läsare", informationen sprids vidare o.s.v. Idag är det många hushåll som slänger reklam och tidningar direkt utan att läsa dem. Det är synd.....med sådan värdefull information som det kan finnas i dem.
På tal om annat.....Man hör ju också i samhället, att det är flera som INTE läser, då de sitter vid sina spel m.m. Detta är väl ett ypperligt tillfälle att få flera att läsa tidningen/ böcker m.m. då den SKA LÄSAS IN? LEDER TILL FLER JOBB?
En tanke som slår mig medans jag funderar på detta är konstruering av mobiltelefonerna. Detta är kanske ett jobb för dem som tillverkar mobiltelefoner o dylikt (röster via teknik.....). Vad vet jag....?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar