lördag 13 juli 2013

Förändra världen/ Change the world


För snart två år sedan började jag att engagera mig politiskt. Från första medlemstiden så minns jag främst två meningar;

1.     En ny medlem vill gärna förändra världen, och helst ska det gå så fort som möjligt (nya medlemmar har ju i regel mycket energi och vilja).

2.     Jag vet inte vad du söker efter men…..


Jag kommer ihåg detta, då jag tycker att beskrivningen av den "nya medlemmen" stämmer bra in på mig. Jag vill "förändra världen" till det bättre och jag är en sökare som letar…..

Ikväll har jag varit inne på http://www.folkhogskolan.nu och där har jag hittat olika projekt som jag skulle vilja arbeta med, som t.ex. ett Afrika-projekt och ett annat där jag kombinera projektet med politiken. Det är ju bara hur roligt som helst!!  I vilket fall….Till en början så får jag se hur det går med skrivkursen och sedan får jag anmäla mig till dessa projekt (som jag är intresserad av).


PS: Det fins också möjlighet att ta ”datakörkort” om någon är intresserad. Först till kvarn….

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar