söndag 18 augusti 2013

Sommarkrysset - Gry Forsell, ormar och spindlar

Igår tittade jag på Sommarkrysset (Jonas Wahlström från Skansen m.fl. var där på besök).Utan förvarning till varken tv - tittare eller till publiken tar man fram två ormar och en spindel som Gry får runt halsen och på huvudet. Jag tycker att det borde tas en viss hänsyn till oss tv-tittare, men även till publiken (som har fobier och rädsla för ormar, spindlar m.m.). I vissa program förvarnar man tittarna för känsliga bilder och jag tycker att det här är samma sak. Jag tillhör en av dem som inte gillar spindlar och reagerade starkt på detta. Minnesbilden av spindeln på Grys huvud kommer jag nog att minnas ett bra tag framöver och då finns det ju hellre andra saker som man vill minnas.Man förväntar sig inte att se detta när man ska titta på Sommarkrysset. Jag kan också tänka mig att det var många som tittade på gårdagens program.
Jag tycker att dessa problem borde uppmärkas i media. Rätt som det är kan det vara fel person som sitter i hemmasoffan o.s.v. och som åker på en hjärtinfarkt p.g.a. chocken. Uppenbarligen finns det inte tillräckligt med kunskaper i media, i tv-programmen o.s.v. om dessa problem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar