fredag 23 augusti 2013

Flygtrafiken och trygghet/ Air traffic and the security

Här kommer kommer ett tips/råd till dem som arbetar i flygbranschen (att se över i framtiden).
Start och landning är de situationer där vi passagerare känner mest känslor (såvida inte någon annan incident inträffar). Vad jag saknar vid de här tillfällena när det är som mest jobbigt är flygvärdinnorna. Alla är borta och det "dröjer en hel evighet" innan de syns i gångarna. Ibland kan det också dröja innan "lampan släcks" och det är okej att ta av sig säkerhetsbältena.
För min del och andra passagerare så tycker jag att flygvärdinnorna (i varje fall någon) att de kan sitta i närheten så man ser dem. Det skapar trygghet "att kunna läsa av dem att allt är okej". Sedan finns det säkert en baktanke med detta som det är nu. Exempelvis för att de ska kunna hålla sig informerad över vad som sker....Men måste alla hålla sig borta?
Jag nämnde säkerhetsbältena.....Här handlar det också om trygghet. När lampan släcks då är allt okej och när det tar längre tid än normalt "då är det något som är fel". Någon skrattar säkert när ni läser detta....Jag vet varför det är si eller så. Men som flygrädd passagerare, så hinner man tänka tusen tankar om både det ena och det andra. Man vill gärna ha tryggheten så fort som möjligt, personalen går i gångarna, man får ta av sig bältena och allt är som det brukar vara. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar