måndag 26 augusti 2013

Tjejer och däck/ Girls and tires

Jag hörde på radion idag att vi tjejer är sämre än killar när det gäller att ha koll på däcken på bilen. I övrigt var vi bättre såsom trafiksäkerhet m.m. Jag kan bara tala för mig själv vad jag känner och hur jag resonerar kring detta ämne. Jag anser inte att vi är sämre på detta än killar. Däremot tror jag kanske att vi är mer osäkra, och att vi kanske har sämre självförtroende när det gäller bilar och däck. Vi tror inte på oss själva att vi kan, fast egentligen så kan vi.
Vi, tjejer tänker mycket på säkerheten.Vi vet att däcken är en säkerhetsfråga, som de sa på radion(risker för vattenplaning m.m). Vi tar det säkra före det osäkra.....d.v.s. vi ber våra respektive om hjälp att kolla däcken eller andra. För de kan ju och är inte osäkra (gäller inte alla). Många gånger vill vi heller inte be om hjälp. Vi vill inte vara en belastning för någon annan, vilket resulterar kanske till att vi kör med däck som är mindre bra o.s.v. Vi vet kanske att det är dags för att kolla lufttrycket m.m. men vi håller tyst. Anledningen till att vi vet det, är för att vi har kontrollerat däcken o.s.v.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar