tisdag 20 augusti 2013

Att övervinna sin rädsla/fobi/ Overcoming my fear/ phobia

Att ha rädsla/fobi för något är inte så bara. Har man inte gått igenom det själv så vet man inte vad det innebär. Det är fruktansvärt. Jag läste i tidningen i dagarna om en person som var flygrädd. Han löste problemet genom att inte flyga på tio år. Det är ju ett sätt att lösa problemet, att undvika. Mitt stora dilemma är spindlar och flygrädsla. Jag kan säga att när ...det gäller spindlar så har jag ingen större lust att bearbeta. Jag gör som han och många andra, jag undviker d.v.s. jag går inte dit där jag vet att de håller till o.s.v.
Vad gäller min flygrädsla, den ska jag övervinna. Jag älskar att resa och TÄNKER INTE UNDVIKA FLYGPLAN FÖR ATT JAG ÄR RÄDD. Jag kämpar mot alla känslor ca en gång per år. Jag skulle behöva flyga flera gånger per vecka för att komma över….därav min önskan om tv-program eller liknande. Jag skulle gladeligen anmäla mig för att bli kvitt med alla känslor m.m. som är relaterat till flygrädslan. Men också för att jag vill dela med mig till andra….Hur är det att leva med…..?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar