tisdag 20 augusti 2013

Extrem flygrädsla och önskan om tv-program/ Extreme fear of flying and desire for TV shows

Jag kan tänka mig att många av er som har läst mina senaste blogginlägg om min flygrädsla, att ni inte reagerar speciellt. Det är ju så vanligt, många lider av det.
Jag kan säga att mitt fall är lite av ett undantagsfall....Jag är inte den snälla passageraren som sitter sammanbiten och kämpar mig igenom resa efter resa. Många av dem som har rest med mig har nog fått ett minne för livet på grund av mig, och det gäller både personal ombord på flyget och passagerarna.
Ni undrar säkert varför jag har startat denna process?? För er som har läst mina senaste blogginlägg de senaste dagarna så kan ni säkert lägga ihop ett plus ett. Jag tycker att det är viktigt att vi i samhället har kunskaper och förståelse för hur vi reagerar på olika rädslor och fobier och vad det kan leda till såsom chock, hjärtinfarkt m.m. Men också att vi kan visa hänsyn till våra medmänniskor. Jag syftar inte bara på oss emellan utan även i vårt yrkesliv (media, tv m.m).
Jag hoppas verkligen att min önskan om tv-program (om rädsla och fobi) går i uppfyllelse. Jag vill att andra ska se den dramatik som kan uppstå......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar