onsdag 17 oktober 2012

Arbetsskor

För ett tag sedan var en försäljare på mitt jobb (sålde skor och stövlar). Jag tittade lite på utbudet, då jag vet med mig att jag behöver nya arbetsskor. Tanken var att jag bara skulle titta……Jag frågade vad som fanns för mig, då jag belastar mina fötter fel. Han tog fram ett par sandaler (tempurskor) och menade på ”att de här ska du ha om du går snett med dina fötter. Skorna kommer att räcka i många år och det bildas inte gropar i dem som det kan göra på vissa skor, om man har haft dem för länge”. Vidare informerade han om vikten av att inte ha hårda och höga arbetsskor vid snedbelastning. Foppatofflor är absolut INTE att rekommendera.
För min egen del, så tycker jag att det känns bittert att slänga ut så ”MYCKET PENGAR PÅ ETT PAR SKOR”, det får kosta vad det kostar…..men jag måste börja att prioritera mina fötter. Med det vill jag påminna er alla om att ”vi ska använda våra fötter och ben i många år och det är viktigt att tänka på vad man har på fötterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar