lördag 13 oktober 2012

Toastmastersmöte

I tisdags höll jag mitt fjärde tal på toastmasters. Det gick bättre än veckan innan. Jag höll samma tal två gånger med titeln ”Att skratta dig gladare och friskare”.
Jag valde att göra lite reklam för en ljudbok som jag fick hem för ett tag sedan.(Skratta dig gladare och friskare med och av Anki Lindström). Anledningen till att jag valde detta ämne är att boken förmedlar flera bra budskap och den sprider glädje till oss som lyssnar på den.
Vad tar jag med mig från detta möte?
1.     Ett tal blir mer kraftfullare om den innehåller mer huvudsatser och mindre bisatser.
2.     Ägna mig åt olika roller där jag inte behöver känna prestationsångest. (vid några tillfällen)
Ett jättebra tips som jag fick för att bearbeta min nervositet m.m. i samband med tal. Jag tror definitivt att det kommer att hjälpa mig att utvecklas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar