torsdag 27 november 2014

Medlemsmöte "Tro och solidaritet"

Igår tog jag ett nytt steg i politikens värld. Jag gick på medlemsmöte för föreningen "Socialdemokrater för tro och solidaritet". Jag är glad att jag gick på detta möte. På mötet framkom många av de frågor som jag tycker är viktiga. Nackdelen är att det krockade med S-kvinnors medlemsmöte vilket jag inte var så glad åt, men jag kände att jag måste gå på detta möte.
Ett budskap från mötet "Ska vi ha få flera medlemmar och....så måste vi dra igång en verksamhet!"
Ja, frågan diskuterades, och efter mötet stod det klart att jag kommer att vara en av dem som är delaktiga i detta projekt. Spännande! En viktig del i politiken (som jag tycker) är engagemanget/de insatser man kan bidra till för ett bättre samhälle. Så vi får se vad detta kommer att leda till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar