onsdag 21 maj 2014

Dörrknackning Horred


Är hemkommen från Horred. Jag och några partikamrater har varit ute och knackat dörr (inför EU-valet). Det uppstod flera givande diskussioner.

Här kommer några kommentarer (mellan mig och de vi har pratat med);


- Har du röstat/ Tänker du gå och rösta?

- Jag är sjuk.

- Då är det ett argument för att du ska gå och rösta och att du ska rösta på S.
 

- Har du röstat/Tänker du gå och rösta?

- Jag skiter i det. Jag är inte intresserad.

- Varför?

- Jag har inget intresse.

- Vet du varför EU kom till?

Mmmmm…..inget svar…..

- EU är ett fredsprojekt. Jag anser, att om något händer Sverige så kan vi INTE stå utanför. Tillsammans är vi starkare!

- Jag tar nog informationen och tittar igenom den.

Reflektion: Den här personen går nog till vallokalen.
 

- Varför är ni här? För att vi ska rösta på er? (syftade på personval)

- Nej, målet är att ni ska gå till vallokalen.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar