tisdag 28 juni 2016

Vikten av motion i kombination med studier

Under en kort tid nu så har det skett en del förändringar/ eller kanske att det kommer att göra det. Det beror på. Jag har sökt till högskolan. Jag får besked om två veckor ca om jag kommit in eller inte.
För en person som jag med viktproblem och som eventuellt skall sätta sig ner och plugga, är motionen extra viktigt att tänka på (något som jag kommit på, på äldre dagar).
Jag har lärt o känna min kropp hur den fungerar. Jag kan inte avstå från motionen i tre år och tro att jag inte kommer gå upp i vikt. Så mycket har jag lärt mig. Ingen motion under tre år (trots att jag rör mig i yrket) är lika med en viktuppgång på 5 till 10 kg. Nu pratar jag om egna erfarenheter och om mig själv. Jag känner att jag måste göra något för att stoppa denna utveckling. Det räcker med det som är nu. Jag har bestämt för att jag måste göra något som jag tycker är roligt, något som jag känner mig tillfreds med, något jag inte kommer att göra uppehåll i från o.s.v. Det sistnämnda är det viktigaste, ej uppehåll.....Det är så lätt när höst o vinter kommer att man struntar i olika saker på grund av dåligt väder, att man inte känner någon inspiration o.s.v.
Angående mina mål. Målet är givetvis att klara av eventuella studier kombinerat med motion. Jag har inte lyckats så bra tidigare. Jag hoppas på bli bättre! Hur skall jag klara det? Det handlar om prioritering....Vad är viktigt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar