lördag 11 juni 2016

Projekt för hemlösa

Idag så har jag träffat en person som har genomfört ett projekt för hemlösa. Jag pratade lite med henne för att få reda på varför, tillvägagångssätt, kommande planer o.s.v. Hon berättade att hon började projektet med att ringa runt till olika företag o.s.v. Hon fick snabb respons av personer/elever som arbetar inom massage, nagelvård, frisörskolan o.s.v. Projektet genomfördes under en dag. Hemlösa personer fick massage, blev fina i håret, fick nagelvård o.s.v.
Flera av dem hade uttryckt meningar som "Jag har aldrig blivit klippt av en frisör/Jag har aldrig fått massage/Vad vill du ha i gengäld?" De hade svårt för att förstå att någon/några ville göra något för dem.
Jag inspireras verkligen av henne. Hon är så klok! Hon sa exempelvis "Om min dotter får vänta en dag med läkarbesök så är det värt det, om det räddar någons annans liv!"
Detta är också en dröm som jag har....att få genomföra ett projekt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar