fredag 15 april 2016

Så fick jag domen/sömnproblem

Idag har jag varit på sjukhuset. Jag har haft en apparat o slangar kopplat till mig inatt för att kolla min sömn o.s.v. Resultatet visade att de problem som jag har kommer att försvinna i takt med viktnedgång. Så var vi där igen....ler....

Tipsen/råden som jag fick:

1. Livsmedelsindustrin stoppar i socker i allting. Uteslut potatis, ris, mjöl o.s.v.
2. Max en smörgås per dag.
3. När det gäller frukosten...Man behöver inte äta mer än ett "ägg o sill" till frukost.
4. På min fråga....Kan jag unna mig? Svar: En gång i veckan.
5. "Du måste alltid ha koll på vad du stoppar i dig och väga dig regelbundet. Det får du leva med i resten av ditt liv. Dock inte till överdrift, fixering."
6. Ämnesomsättningsproblem?
7. Boktips...."Hjärnkoll på vikten" skriven av Martin Ingvar 2:a upplagan 2012.
8. Det är inte att okej att stoppa i sig en bakelse varje dag o.s.v.
9. Fruktsocker är värre än vanligt socker.
10. Räkna inte kalorier. Det handlar om att ändra livsstil och kostvanor.
11. Viktoperation är inte att rekommendera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar