tisdag 12 april 2016

Vikten av att sprida att S-kvinnor finns

Jag har varit medlem i Socialdemokraterna, i S-kvinnor o.s.v.i fyra år ca. Innan medlemskapet så hade jag ingen aning om att S-kvinnor fanns. Jag tycker att det är viktigt att vi sprider att vi finns. Det är viktigt att vi får flera medlemmar och gärna yngre. Ibland kan jag känna frustration över detta och jag tänker en massa tankar "Hur gör vi detta?". 
Många gånger så hör man om alla nya medlemmar som tillkommit, men hur når man ut till dem? Ikväll så har jag varit på ordförandeträff och jag tog bland annat upp detta "Sprid vidare att vi finns!"
Det kom upp bra synpunkter som jag tycker var jättebra förslag såsom; 

1. Se till att informationen om S-kvinnor finns i "medlemspaket".
2. Prata med studieansvarig/studieansvariga "Får jag komma på medlemsutbildningen och prata om S-kvinnor?" Detta tog jag till mig direkt och genast så började jag att tänka i andra tankebanor, på ABF m.m.

För att föra detta arbete vidare så har jag även anmält mitt intresse gällande 1 maj till Marks Arbetarekommun. "Jag vill hålla tal" och det kommer jag att göra. Det blir mitt första offentliga tal (appell). Detta kommer att ske den 1 maj på Kinna torg. Ämnet som jag skall prata om handlar om S-kvinnor, om vikten av att vi finns och vikten om att prata om S-kvinnor. Vi är viktiga! Många frågor som vi driver tar alldeles för lång tid innan resultat syns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar