tisdag 3 maj 2016

Affärsidé - bli chef

Som person så tänker jag mycket. Stundtals så får jag också en del idéer som jag funderar på. Främst är det frågor som berör mitt yrkesval. Jag funderar på hur vardagen hade sett ut om jag hade gjort si eller så. Ibland har jag fått för mig att jag ska bli chef. Ibland får jag för mig att jag ska bli lärare. Vid några tillfällen så har jag också fått för mig att jag skall bli föreläsare.
Något år så har jag sökt till högskolan för att utbilda mig till chef (men jag kom inte in). I år gjorde jag nästan slag i saken och skulle söka till högskolan igen (till lärare), men valde i sista minuten att avstå.
År 2009 så bestämde jag mig för att byta bransch och arbeta inom fastighet. Jag sökte till yrkeshögskolan och kom in. Idag är jag utbildad bovärd. Jag har inte fått något jobb inom fastighet, utan jag jobbar kvar i vården. Jag kan inte säga att jag gått utbildningen i onödan. Jag är glad för kunskaperna som jag har gällande fastighet (inriktning tillgänglighet). Jag har fått nytta av dem i min vardag.
I dagarna så har jag fått en ny idé......Starta ett företag/verksamhet och bli chef (och så var vi där igen) för personer med funktionshinder. Alla personer som jobbade på min arbetsplats skulle få riktiga löner. Jag är ganska trött på att höra om all diskriminering som finns i samhället. 
Idag så vet jag att det finns företag i samhället som anställer PERSONER MED FUNKTIONSHINDER. ANLEDNING: DE ÄR EN TILLGÅNG! OCH DE HAR STYRKOR SOM ÄR SPECIFIKT JUST FÖR DEM. JAG ÖNSKAR ATT DET FINNS FLERA SOM TAR EFTER DESSA FÖREBILDER!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar