tisdag 7 juli 2015

Första faddermötet

Idag så har jag haft möte med fadderverksamheten och det par som jag eventuellt skulle bli fadder åt.
Mötet gick jättebra! Jag var lite nervös när jag åkte dit, men jag tänkte att de känner nog likadant som jag så.....Nervositeten släppte fort när jag träffade den ansvarige för verksamheten och paret.
Linda började mötet med att berätta vad uppdraget går ut på, liksom målet med fadderskapet o.s.v.
Till en början med så skall vi prata svenska med varandra i möjligaste mån. Vad gäller aktiviteterna så skall vi ha två aktiviteter per månad i sex månader och sedan är fadderskapet slut. Och vad som händer sedan är väl upp till oss, tror jag.
Vid mötets slut så bytte vi telefonnummer med varandra, vilket är positivt. Vi kände att vi hade kemi med varandra och att det troligtvis kommer att gå bra framöver när vi skall träffas o.s.v. Paret är från Syrien.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar