söndag 19 juli 2015

Min semester

Så var semestern slut för i år, börjar att jobba imorgon.
Jag har haft en bra semester. Vi har bland annat varit i Bohuslän i en vecka. Vi hyrde stuga genom facket. Stugan ligger i Ammenäs/Stången, Bohuslän (stuga med sjötomt). Det var en mysig liten stuga med vedspis, kök, sovrum och bäddsoffa (för sex personer) m.m. Det blev en hel del bad och utflykter till bland annat Uddevalla, Ljungskile, Lyckorna Havsbad, Bohusläns museum m.m. Det blev även tur med båten (som går tur o retur till Uddevalla via ett antal pirer). På båten träffade vi en pratglad herre som guidade oss genom båtturen. Båten var en typ av taxibåt.
Angående Lyckorna Havsbad. Vill du fika där så tycker jag att du ska välja deras äppelpaj. Den var hur god som helst. Något annat som jag la märke till när vi var där, det var att de
hade räkafton, trubadurafton o.s.v. Trevligt tycker jag! Så ett tips....Åk dit på kvällen och upplev allt detta, kanske får du se solnedgång o.s.v.?! Kan tänka mig att det är magiskt!
Angående Bohusläns museum. De hade en utställning nu om Ingrid Bergman. Komiskt tyckte jag, då boken som jag hade med mig var Ingrid Bergmans självbiografi (läser alltid böcker när jag har semester, annars också givetvis).
Mitt intryck av vistelsen i Bohuslän......Människorna som bodde där var väldigt sociala o trevliga. Hamnade man i diskussion/samtal med någon så fick man försöka avbryta på ett trevligt sätt för att inte vara oartig. De diskuterade vitt o brett. Av någon anledning så kom vi in på politik, och det var inte jag som förde det på tal. Jag blev lite förvånad över att de ville diskutera, men jag var med på noterna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar