torsdag 4 juni 2015

Snart dags för studenten

Ja, det har varit en hektiskt tid med mycket att tänka på. Men snart drar det ihop sig d.v.s nästa vecka så är det dags....Det är sonen min som tar studenten (han har gått Samhällsvetenskaplig linje, Marks gymnasium). 

Jag skulle vilja ge några tips inför det som komma skall;

1. Har du en ungdom hemma som skall börja på gymnasiet, se till så att du får kontaktuppgifter
till elevernas föräldrar. Anledning...för att kunna sammankalla dem till ett möte (för att exempelvis diskutera studenten).Trots att de är vuxna/myndiga så kan de behöva stöd av vuxna. Jag kan säga att jag önskar att jag hade haft det men....

2. Börja att spara pengar (det räcker med en liten summa per månad). 

3. Ha ett långsiktigt sparande.

Jag kan säga att det underlättar en hel del för de kommande utgifterna som man har framför sig (exempelvis studenten).




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar