onsdag 20 maj 2015

Varför fadder?

Våra liv är inte perfekta och det gäller alla. Vi lever i en värld där våra liv kantas av med- och motgångar.Vi kan ge uttryck för utåt hur bra våra liv är (på många sätt...). Men fakta är att vi är människor med känslor, tankar....Vi är inga robotar. Det är min livsfilosofi!
Under mina 40 år som jag har levt så har jag upplevt ett o annat precis som alla andra. Om vi skall titta specifikt på vilka som funnits för mig (under min uppväxt) så kan jag tala om att flera av dem har invandrarbakgrund ex. Marie och Anna som jag var bästa vänner med (låg- och mellanstadiet).
Det fanns/finns andra också....
Jag minns även ett av mina första arbeten som jag hade. Jag stötte på en thailändsk kvinna i jobbet som jag blev så fascinerad/inspirerad av. Hennes bemötande mot mig o andra....det går inte att beskriva. Hon var en person med stort hjärta på alla sätt o vis. Som sagt var, att bli fadder för nyanlända/flyktingar har inte varit något svårt beslut att ta. Klart att jag/vi ställer upp! Många av dem som kommer hit har ett hjärta av guld. Och det är det som räknas....vad man har innanför.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar