söndag 16 september 2012

Vad brinner jag för?

Ämnet har kommit upp några gånger på facebook så jag kände att det kanske var dags för ett blogginlägg. Det var ett tag sedan som jag skrev sist. Jag tycker att den frågan är svår att svara på, jag brinner för mycket. Jag har så länge jag kan minnas haft ett stort intresse för olika samhällsfrågor, politik, kommunikation, hälsa, musik m.m. När jag slutade min senaste utbildning i julas var tanken att börja att få arbeta som projektledare/föreläsare i trygghet- och tillgänglighetsfrågor på bostadsföretag eller i den kommunala sektorn, men det har inte gått min väg. Min handledare sa till mig att jag kommer inte ha några problem att få arbete inom detta, men så enkelt var det inte. Jag konstaterade efter tag att jag måste ha mer kött på benen för att en arbetsplats skulle välja just mig. Sedan känner jag också att jag måste få mer självförtroende för att kunna leverera.
För några månader sedan beslutade jag mig för att åter igen söka en utbildning Jag letade bland utbildningarna och hittade programmet Kommunikation, utveckling och lära (distans) på Blekinge Tekniska Högskola. Jag kände direkt att här programmet var som gjort för mig. Jag gjorde en sen anmälan och fick senare besked från antagningen om antal reserver före mig och de var många. Bättre lycka nästa gång! Efter avslutad utbildning kunde jag arbeta som chef, projektledare, kurator, egen företagare m.m.
Nu nio månader senare är jag också lite splittrad, då jag har fått ett ökat intresse för många frågor. Jag vet inte riktigt hur jag ska hantera detta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar