fredag 21 september 2012

Ett misstag blir till något positivt

För många år sedan var jag hos en tandläkare som bedömde att en av mina tänder var så pass dålig att jag var tvungen att dra ut den. Jag blev lite förvånad, för jag har inte haft några problem med dåliga tänder. Men jag tänkte att jag måste ju lita på hennes omdöme då hon var tandläkare. När hon hade dragit ur tanden säger hon " den här var det ju ingen fel på", jag kommer ihåg orden än idag. Jag säga att var arg på denne tandläkare i många år och tankarna kretsade ofta kring varför jag inte gjorde en anmälan.
Idag är åsikten av en annan. Jag har svårt för att rengöra mina tänder ordentligt, och det gäller främst bakre delen av gommen där visdomständerna sitter. Idag kan jag känna tacksamhet till den tandläkare som drog ut min tand i onödan. Det går betydligt lättare att sköta tänderna på den sida där det är färre tänder.
Jag har varit hos tandläkaren ganska nyligen, och hon rekommenderade mig att dra ut någon tand för att underlätta rengöringen ytterligare. Jag kan ju säga att jag är inte speciellt pigg på det, då jag minns smärtan tydligt. Men i vilket fall, blir det av, så kan jag i varje fall glädjas åt att det blir en tand som dras och inte två. Hade det inte varit för denne tandläkares misstag, så hade jag nog blivit tvungen att dra ut två tänder i stället för en.Vad gör man inte för att kunna sköta om sin tandhygien ordentligt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar