söndag 12 maj 2019

Weekend på Selma Spa, Sunne


I helgen har jag och min sambo varit på Selma Spa i Sunne, Värmland. Jag har fått frågan om vad jag tyckte om spa-anläggningen. Vår helg på Selma Spa har varit perfekt på alla sätt och vis, bra mat, bra service, bra rum o.s.v. Vad gäller spa-anläggningen, har man stora förväntningar och krav så finns risken att man blir lite besviken. Spa-anläggningen är inte stor. Den innehåller en simbassäng, två bubbelpooler, fyra olika bastun (ångbastu o.s.v.). Jag tyckte dock att temperaturen i simbassängen var perfekt!
Två aktiviteter som jag kan rekommendera är Mormors Glasscafé i Lysvik och Mårbacka Minnesgård (Selma Lagerlöfs barndomshem). Miljön där glasscaféet låg var väldigt vackert (låg i anslutning till sjön). Det är en fin väg att åka om man ska dit. Vad gäller Mårbacka Minnesgård, där fanns en massa inspiration, framför allt biblioteket/hennes arbetsrum var något som jag fastnade för. 





                                          På bild: Mormors Glasscafé i Lysvik


           
                                          På bild: Mårbacka Minnesgård
             

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar