lördag 21 mars 2015

Min resa

Känslan av att äntligen nått målet är obeskrivlig. Jag är så lycklig! Jag har ju kämpat så länge för detta. Min resa började år 2012. Jag gick med i Borås Toastmasters (talarklubb). Ganska omgående så bestämde jag mig för att jag ska arbeta bort min scenskräck. Jag hade också en vision om att jag en dag ska bli ledare för något. Ledare för vad, det visste jag inte riktigt. Jag gick in med den inställningen att vi får ta en sak i taget och så får vi se vad det landar någonstans.
Resan inom politiken började med en twitterutbildning, jag såg en annons i Markbladet. När jag kom dit så visade det sig att det var Socialdemokraterna som höll i utbildningen. Jag gick på den, och några dagar efter att jag varit på utbildningen så blev jag medlem i partiet. Jag hade inte planerat att bli medlem just då. Däremot så kan jag ju säga att tankarna har ju alltid funnits där "Om några år skall jag engagera mig, inte nu....", men ödet ville annorlunda.
Jag har alltid tyckt att det är roligt med politik. I tonåren så diskuterades det en hel del politik i hemmet. I skolan så såg jag fram emot att ha samhällskunskap då vi fick diskuterade nyheter, hade tipsfrågor (om aktuella händelser) m.m.

Återkommer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar