torsdag 26 mars 2015

Synpunkter på Kommunfullmäktigemötet

Det diskuterades en hel del om Skene Centrum. Ett av budskapen som kom fram handlade om att vi måste få ett grönare Skene. Jag kan hålla med om det, men jag tycker också att vi måste till ett mer levande centrum o.s.v. En viktig aspekt att tänka på i dag enligt mig är mötet med andra människor.
Det är viktigt att det finns mötesplatser o.s.v. Jag vet ju att detta diskuteras redan till en viss del...

Förslag från mig;

1. Kan man ha en badplats någonstans (bassäng utomhus) typ Fritsla. I anslutningen till badplatsen även ha grillplatser.
2. Parkeringen mitt emot före detta Friskis o Svettis. Detta område skulle kunna användas till något bättre. Det är ett stort område.
3. Parkeringen vid Willys skulle man kunna bygga ut den? Mitt önskemål skulle vara flera butiker...


Tips:

1. Analysera bilderna som visas. Många gånger är de verktygen för att komma på vad som måste göras. I dag så visades det bilder där jag kunde se flera åtgärder som man måste göra för ett tryggare Skene o.s.v. Man kunde t.ex. se partier som hade skymd sikt, där skall man öppna upp....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar