söndag 27 juli 2014

Första semesterveckan

Så har första semesterveckan gått. Vi har princip inte gjort någonting, utan vi har mer eller mindre tagit dagen som den kommer. Det är faktiskt ganska skönt att inte ha något inplanerat. Det enda som vi visste om att vi skulle göra var att åka till Jönköping, till syrran och hennes familj. När vi var där passade vi också på att besöka en god vän till mig och min sambo. I dagarna har vi också haft främmande och det är lika trevligt varje gång (grillning, spel m.m.). I regel är det alltid några som kommer på besök under sommaren.
Idag har sambon och hans dotter varit iväg på westerntävling. Jag valde att stanna hemma, då min son skulle på sin första fotbollsträning för Roasjö IF. Han har bytt fotbollslag (från Fritsla IF till Roasjö IF). Nu har han bl.a. kortare väg att åka…..

Efter träningen verkade sonen ha en positiv inställning. Han tyckte att det var kul o givande. Jag för min del kände likadant. Vi blev bra bemötta….Spelare kom fram och hälsade på oss och frågade om sonen var den nya stjärnan i laget. Jag tyckte också att tränaren hade ett bra ledarskap. Han visade från början vad som gällde ”Nu kör vi, jobba hårdare, bra grabbar o.s.v.” I samtal med tränaren så har det framkommit att de vill komma in i division 6. I dagsläget har de sex poäng, de behöver 12 poäng.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar