onsdag 18 september 2013

Möte gymnasiet/ Meeting high school


I kväll så har jag varit på möte på min dotters skola. Jag fick information ang. gymnasievalet (har en dotter som går i nionde klass nu). Jag var ensam förälder på mötet (jag missade senaste föräldramötet, möjligt att de fick denna information då).
Studie- och yrkesvägledaren rekommenderade att man söker till flera program för att säkerställa sig att han/hon kommer in på något program (beroende på omständigheterna förstås). Hon menade också på att, har du inte kommit in på förstahandsvalet så kan du söka till samma program året därpå. Hellre att du går på något program än inte alls. Det är svårt att komma tillbaka om du får ett glapp på ett år d.v.s. går hemma och inte gör någonting.
För att få mer info. om gymnasiet och alla program besök sidan http://www.skolverket.se (Läroplaner ämnen & kurser).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar