söndag 29 juli 2018

Resa till Irland

Resan till Irland börjar att närma sig. Det blir en weekend till Galway. Om jag/vi får mersmak då blir det en resa till, till Irland (i framtiden). Annars har jag nog som princip, att har jag varit på ett ställe en gång, då vill jag inte åka tillbaka till det landet o.s.v. Jag vill se nytt, uppleva nya saker.
Att åka till Galway och gå på en konsert som vi ska göra är en chansning. I det här fallet ska vi se och lyssna på en artist som vi knappt känner till. Artisten är Nathan Carter. I hemlandet är Nathan en känd artist. Jag upptäckte Nathan denna sommar liksom en annan artist vid namn Dana Winner. Dana kommer från Belgien. Jag fick frågan om jag skulle åka till Belgien och se Dana, och svaret är nej. Jag har inga planer på det. Skulle jag däremot resa till Belgien i framtiden i annat avseende, då är det möjligt att jag kommer att ha Dana i bakhuvudet.
Resa till Irland har jag velat i många år, ända sen jag var barn/tonåring/ungdom. Jag skulle ju åka till Irland och se Westlife på hemmaplan. Det blev inte så, i stället blev det i London (år 2012). När jag hittade Nathan på Youtube, så bestämde jag mig för att jag ville veta mer om honom. Jag sökte upp Nathan Carter på Wikipedia, och läste då bland annat att han kommer från Irland. Nu fick jag ju en anledning att åka dit!!! Jag är dock lite orolig för att resan blir inställd då det pågår flygstrejker. Vi får hoppas på det bästa. Uppdatering kommer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar