onsdag 30 september 2015

Hur mår din kropp egentligen?

Ja, denna fråga fick jag svar på när jag på kostrådgivningen för ett tag sedan (Hälsocenter i Kinna). Efter detta besök så fick jag mig en tankeställare. Alla borde gå på en sådan och få reda på hur det står till med ens hälsa. 
Jag har gjort många kostförändringar (började år 2005) men har även gjort innan. Uppenbarligen så räckte det inte med dessa förändringar. Min kropp går på sparlåga och jag måste äta mera än vad jag gör idag. Det känns konstigt. Jag är inte van vid att äta så mycket. Jag äter tre mål per dag frukost, lunch och middag och däremellan kan det bli någon frukt ibland. Jag äter stadig frukost och det har jag alltid gjort. Den största utmaningen just nu blir att införa mellanmål, något som jag trodde inte var så viktigt "Det gör inget om jag hoppar över....."
Ikväll skall jag börja på kursen "Näringslära" (12 tillfällen). Uppdaterar vartefter....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar