lördag 11 oktober 2014

Opera Macbeth

Har varit på kulturhuset i kväll och tittat på operan Macbeth (direktsändning från Metropolitan Opera New York). Den sändes på svenska, så jag tyckte att det var ganska enkelt att följa med.
Intervjuerna var på engelska utan text, men det var okej. Jag förstod vad som sades. Något som jag funderade på under intervjuerna var personkaraktärerna. De som håller på med detta måste vara speciella människor och det märktes under intervjun (inte bara på en utan flera).
Vilket fantastiskt avslut! Mäktigt! Vilken arena! Jag funderade på hur det kändes att stå på denna scen inför alla dessa människor. Det måste vara helt underbart!
Till er som inte har sett någon opera, gör det! Kan absolut rekommendera det! För min del så var det inte sista gången,,,,,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar