tisdag 19 augusti 2014

Fjärde semesterveckan

Denna vecka har i princip bara handlat om förberedelser inför flytt och därefter flytt, flytt....Under veckans gång så har två familjemedlemmar lämnat hemmet för att bo på olika studentboenden (Svenljunga och Linköping). Bägge ska läsa/läser naturbruk inriktning häst (på gymnasienivå). Och jag tycker att det skall bli så roligt att följa dem!
Här hemma har jag även en son som nu börjar sista året på gymnasiet (Samhällsvetenskaplig linje, Marks gymnasium) och det är klart att man börjar o fundera på vad som skall hända med honom. Han brukar skoja lite ibland och säga "Om ett år blir jag arbetslös...." Men det är inte mitt mål och inte hans heller för den delen, men som det ser ut idag så....Vi får se, det ordnar sig säkert.
För min del så börjar det att dra ihop sig för högskolestudier (kursen Svensk politik och förvaltning), vilket jag ser fram emot. För kännedom så kommer jag att skriva det som är relaterat till politik på min nya blogg på Facebook (Ann-Marie Stenhoff). Men det är mycket möjligt att det kommer ett o annat inlägg här också (som handlar om politik), så välkommen att följa mig på Facebook!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar