fredag 28 mars 2014

Japan?

Nu har jag skickat iväg min ansökan till kommunen gällande praktik i Japan. Jag fick en fråga för några dagar sedan när detta kom på tal..."Har du inte glömt bort det än?" Den som ställde frågan trodde jag skulle läsa ansökan, tycka att det var kul och sedan låta det rinna ut i sanden o.s.v. Svaret på frågan är...."Absolut inte!" Detta är något som jag är intresserad av, drömt om, längtat efter m.m.
Det skulle vara så kul om jag blev utvald tillsammans med någon annan (två personer skall få åka....). Sedan handlar det inte bara om att få åka dit o jobba o.s.v. Du ska också ansvara för/vara handledare för någon här i Sverige (från Japan). Jag har redan börjat att planera vad jag ska göra om jag får ett positivt besked.......
En av mina inspirationskällor för detta viktiga uppdrag är Sofia Wistam. För flera månader sedan så hörde jag henne på radion. Hon berättade om att hon skulle ha någon inneboende hos dem, det skulle jag också vilja ha (från utlandet). En anledning var för att lära barnen att prata bättre engelska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar