lördag 18 januari 2014

Visst kan du måla!? / Certainly you can paint!?

Ja, denna mening dök bara upp när jag satt och läste i en bok. Jag minns ett kort som jag hade en gång i tiden, jag var på förskolan och jag satt vid ett bord och målade en teckning. Kortet visar detta, men också när jag satte för handen för det som jag hade målat. Jag ville inte att någon skulle se.
Bild har inte varit min starka sida och dessutom inget ämne som jag varit vidare förtjust i. När jag pratar med någon om målning så säger jag att jag kan inte eller är inte bra på....Men så igår, från ingenstans, så dök meningen upp i huvudet "Visst kan du måla!?" Med ens visste jag vad jag skulle göra.
Hjärnan är bra på att komma ihåg bilder, för hur vi för pennan...., nyckelord.....m.m. Jag vet en medlem på toastmasters, han har frågat mig vid något tillfälle när vi har suttit och pratat "Vad tänker du på när du hör ordet...? Tänk dig att du ser en flicka som springer över en väg och sparkar boll...." Det har varit svårt att förstå vad han menar, men nu vet jag vad han menar (koppla ihop ORD med en BERÄTTELSE och en BILD eller flera). Det jag ska göra nu härnest är att köpa ett målarblock med bilder och siffror, där jag kan föra pennan från siffa 1 till 2, måla o.s.v. Detta hjälper mig att memorera bilder på...Jag kommer ihåg hur jag för pennan.....

Vad är målet?
Målet är att memorera/FÖRBEREDA MINA TAL MED BILDER SOM JAG HAR GJORT SJÄLV OCH FÖRHOPPNINGSVIS TYCKER JAG ATT DET ÄR KUL!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar