tisdag 21 januari 2014

Idrottsvärlden/ Sports World

Har lite funderingar på hur det fungerar inom idrottsvärlden, idrottsgymnasium m.m.

På torsdag kommer Torbjörn Nilsson (före detta fotbollsspelare) till Fritsla, och jag hoppas verkligen att det är många ungdomar som kommer. Ungdomarna behöver förebilder och inspirationskällor inom idrottsvärlden, skulle önska att det var flera idrottsstjärnor som var ute och föreläste och delade med sig. Min son skall dit och lyssna (spelar fotboll i skolan och på fritiden). Förhoppningsvis är det många som inspireras….
När vi pratar idrottsföreningar så kan jag ibland känna/tycka att vissa inte är seriösa fullt ut. Fast samtidigt kan jag förstå det. Det är inte lätt att hitta personer som brinner för att leda ett lag o.s.v. Men jag tror att med mer publicitet, så kan dessa problem minska, man hittar personer som vill, som brinner…..o.s.v. (sedan kan man tolka publicitet på olika sätt….). Sedan har vi våra idrottsgymnasier, de pratas för lite om dem. Ett idrottsgymnasium är inte bara ett gymnasium som någon går för skojs skull. Här kan förhoppningsvis nya stjärnor födas.
Sammanfattningsvis....Idrotten är jätteviktig, och framför allt nu när tekniken tar över mer och mer. Media borde uppmärksamma dem som är aktiva, duktiga, gör bra insatser m.m. Jag vet att man gör det till en viss del, men det jag efterlyser är mera UPPMÄRKSAMHET, DISKUSSIONER och HANDLING.

Tips från Torbjörn Nilsson; Tänk inte så mycket på jaget, fundera i stället på "Hur tänker han/hon? Vad tänker han/hon göra?"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar